A spinning

Mi a spinning?

Hangos, ütemes zenére végzett csoportos edzés, ahol egyhelyben tekerünk a kerékpáron. Nagyon szórakoztató tud lenni egy megfelelően képzett és jókedvű edző vezetésével, aki a gyakorlatok diktálása közben egy elképzelt szituációba ágyazza az adott feladatot. Például: „most egy nagy hegy jön, állj ki a nyeregből, pedálozz, hogy elérjük a tetejét, onnan szerpentinen száguldunk majd lefelé…”, ilyenkor az állva történő kerékpározás után a kanyarokban bedőlve – fekvőtámasz a kerékpáron féloldalasan – könnyed, gyors tekeréssel lazítjuk az „emelkedőn” megdolgoztatott combjainkat.

A spinning elsősorban az alsó végtag izmait erősíti.

A spinning elsősorban az alsó végtag izmait erősíti.

Ez a hatékony edzés nagyszerű módja annak, hogy egy erőteljes kardio (a szívre és az erekre is ható) tréninggel, kalóriaégetéssel egybekötött, izmokat is jól átdolgoztató, izzasztó mozgásformát próbálhassunk ki, amit szezontól, időjárástól függetlenül gyakorolhatunk. Képzett oktatók instrukciói alapján folyik az edzés: bemelegítés, hegymászás, sprintelés, állandó tempó, levezetés stb. Saját magunk állíthatjuk be a kerékpár ellenállását, a könnyűtől a nehezen tekerhető fokozatig.

Amire szükségünk van ilyenkor: kényelmes ruházat, sportcipő, törülköző (az arcunkat megtörölni) és egy palack víz. Hátránya, hogy monotonná válhat, illetve, hogy nem szabad levegőn kerékpározunk, hanem egy fitnesz stúdióban.

Kinek ajánljuk?

A spinning elsősorban a comb és a vádli izomzatának megerősítésére alkalmas, illetve hatékonyan fejleszti a szív- és érrendszer működését (cardio edzés).

Kinek nem ajánljuk?

Ez a mozgásforma nem ajánlott azoknak, akik SPA-ban (spondylitis ankylopoetica, vagy Bechterew-kór), illetve Scheuermann-kórban szenvednek, mivel ez a testhelyzet fokozza a háti görbületet. Ugyanezen okból az előretolt fejjel, előreesett vállakkal, és görbe háttal járó tartáshibák esetén sem előnyös a végzése.